Byłam tu- czemu ona to zrobiła?

 Witajcie czytelnicy! Mam nadzieję że ten tydzień był miły i przyjemny, obyło się od złych ocen i żadna z Pań nauczycielek nie wstawiła wam uwagi. Jak tak to bardzo się cieszę! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją BYŁAM TU jednej z moich ulubionych autorek <3, czyli Gayle Forman. Mam nadzieję, że obiektywnie wyrażę się na temat tej książki ;) Zapraszam !

1. Książka zaczyna dość tajemniczo, a mianowicie od śmierci najlepszej przyjaciółki głównej bohaterki imieniem Cody. Oczywiście nie może ona pogodzić się ze stratą Meg. Rodzice zmarłej proszą zrozpaczoną Cody, żeby pojechała do akademika Megan, gdzie miała odebrać i przeszukać jej rzeczy. Tam poznaje Bena, który najprawdopodobniej ma zawiązek z śmiercią jej najlepszej przyjaciółki. Co w tej sytuacji zrobi główna bohaterka? Tego dowiecie się czytając tę lekturę. Książka ma 328 stron i czytałam ją dość długo bo aż 2,5 tygodnia.

2. Uwaga, uwaga! W tym podpunkcie nie pojawią się zdjęcia. Zasypałam nimi Instagrama, więc tutaj tylko i wyłącznie pojawią się cytaty :) Mam nadzieję, że taka odmiana Wam się spodoba a dla miłego czytania wkleję pod spodem zdjęcie, które znajduje się na moim Instagramie: meaboutbooks_ :)

- Czemu myślisz, że miałbym stracha? 
- Miastowe dupki zawsze mają stracha.
- Skąd wiesz, że jestem miastowym dupkiem?
- Znajdujemy się w mieście. I przecież jesteś dupkiem, czyż nie?

-To nie śmierci ani bólu powinniście się lękać, ale strachu przed śmiercią i bólem.

-On jest wężem. Żeby zwrócić jego uwagę muszę zmienić się w mysz.

3. Teraz przyszedł czas na bohaterów, którzy nie wzbudzili we mnie szczególnych emocji. Co prawda trochę utożsamiłam się z Cody i w ciągu ostatnich 100 stron nie mogłam uwierzyć jakie decyzje podejmuje to jednak uważam, że wszyscy z wyjątkiem jej byli bardzo przeciętni. Oczywiście poza Cody moim ulubieńcem był brat Meg, Scottie, który jest po prostu uroczym i kochanym dzieckiem <3

4. Jeśli chodzi o wydanie książki nie zrobiło na mnie wrażenia: WOW. Jest wiele lepszych i ładniejszych okładek. Wydawnictwo BUKOWY LAS niestety nie przyłożyło się do wydania okładki tej pozycji. Jedynym ratunkiem jest bardzo prosty i ciekawy opis na tylnej części :) Cenny w poszczególnych sklepach prezentują się następująco: EMPIK- 31,99 zł., MATRAS.COM- 28,87 zł., TANIA KSIĄŻKA.PL- 31,76 zł., GANDALF.PL- 30,29 zł.

5. Moja ocena jest niestety dość niska bo tylko 5/10 GWIAZDEK :(

6. Teraz przyszedł czas ostateczne podsumowanie Byłam Tu. Według mnie ta książka jest ciekawa, lecz nie każdemu może się spodobać. Czytając ją nie nudziłam się, ale kilka gwiazdek musiałam odjąć za przeciętność postaci i słabe wydanie książki. Kończąc polecam Wam ją kiedy nie macie wygórowanych wymagań dotyczących tej właśnie pozycji :)

Mam nadzieję, że ta recenzja spodobała Wam się, choć była bardziej negatywna niż pozytywna. Do zobaczenia w kolejnym poście <3
                                                   Me about books

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krytyk filmowy #3

[10] PONAD WSZYSTKO- dziewczyna z alergią na świat + opinia na temat filmu.

Rywalki- królewski świat prostej dziewczyny